Camino - Op naar het zuiden - Reisverslag uit Doornik, België van Harrie Hendriks - WaarBenJij.nu Camino - Op naar het zuiden - Reisverslag uit Doornik, België van Harrie Hendriks - WaarBenJij.nu

Camino - Op naar het zuiden

Door: Hugo Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Harrie

13 Mei 2015 | België, Doornik

Harrie en Gerard zijn ondertussen al 4 dagen op weg naar het zuiden, en het zal je misschien verbazen, maar ze zitten al vlak bij de Franse grens. Hieronder een korte samenvatting van de afgelopen dagen.

Dag 1: Vilsteren - Groessen
Na het vertrek van de Gravendijk zijn de beide heren op weg gegaan in de richting van Groessen. Het eerste stuk heeft Rita (zusje) ze weggebracht en na een paar uur fietsen kwamen ze zowaar Bennie en Sientje tegen. Dit natuurlijk geheel toevallig..

Halverwege de middag kwamen ze aan bij (neef) Rowin waar ze de eerste nacht zouden doorbrengen. Ze konden zo aanschuiven, want de BBQ stond al klaar.

Dag 2: Groessen - Vessem
Na een goede nachtrust, de vooralsnog laatste binnen en op een echte matras, zijn beide heren onder begeleiding van hun nieuwe gids Tigo (zie foto) vertrokken richting Vessem. Waar ze voor het eerst echt hun tentjes moest opzetten en hun eigen eten koken.

Dag 3: Vessem - Mechelen (BE)
Vroeg uit bed, maar toch na eigen inzien iets te laat vertrokken, zo liet Harrie weten. De tent oppakken en alles weer correct in de fietstassen krijgen koste toch iets meer tijd dan beide heren verwacht hadden. Handigheid was er nog niet.

Dag 4: Mechelen - Tournai (doornik) (BE)
Wederom een lange rit, tot nu toe fietsten ze dagelijks net iets meer dan 100km. Maar België is het vlakke Nederland niet en dat is toch wel te merken. Heuvels waaronder de Muur van Gerardsbergen hebben beide heren al met volle bepakking moeten beklimmen.

Morgen op Hemelvaartsdag zullen ze ook België achter zich laten en Frankrijk binnen fietsen.

• 14 Mei 2015 - 21:11

Henk En Willy:

Gaat voorspoedig toch ! succes Kanjers

• 15 Mei 2015 - 10:42

Rogier En Ingrid:

hee oompies.

Wat doen jullie het toch goed. Jullie gaan in België zelfs nog sneller dan wij in Nederland met onze jaarlijkse fietstocht. hahahaha.
    Succes verder en we blijven jullie volgen.
    Liefs uit Lettele

• 15 Mei 2015 - 13:21

Casper:

Goed begin heren, de kop is eraf.
    Succes en we blijven jullie volgen.
    groetjes Henny en Cas ( en Beau )

• 15 Mei 2015 - 22:30

Jan En Ria Van Steenbruggen:

Hallo Harrie en Gerard
    Wat leuk om jullie verslag te lezen en de foto's erbij
    Geniet van alles wat jullie onderweg tegen komen
    Wij zullen jullie blijven volgen
    Groetjes en fiets ze
    Jan en Ria

• 16 Mei 2015 - 09:01

Adèle Kok:

Hallo Gerard en Harrie, leuk om jullie verslag te volgen
    en te lezen dat het erg goed gaat. Jullie zijn al een flink eind op weg
    Laten we hopen dat het weer een beetje mee blijft
    zitten, want kou en nattigheid daar zit jij niet op te
    wachten hè Gerard. Ik wens jullie heel veel succes
    en geniet ervan met z`n tweetjes! Groetjes, Adèle

• 16 Mei 2015 - 10:19

Gerda:

Fantastisch. Wel vervelend van de vele regen en de natte biljetten. Weer veel succes gewenst. Ga zo lekker door.
    Hartelijke groeten, ook van Jan.

• 16 Mei 2015 - 21:00

Jan En Annie:

Zo wat gaan jullie snel, { Toch niet stiekem de T.V.G. trein gepakt!!} Ga zo door stoere bikkels.
    Liefs Jan en Annie

• 17 Mei 2015 - 18:35

Marion En Henk:

Wij volgen jullie "op de voet"!

Geweldig dat jullie al zover zijn!

Hou vol!
    Marion en Henk

• 17 Mei 2015 - 19:06

Frans En Ria:

De eerste week zit er al op. Wat leuks om jullie op deze manier te volgen. Mooi dat het tot nu toe volgens plan verloopt. Geniet van alle mooie dingen die je ziet. Succes mannen.

• 18 Mei 2015 - 16:45

Christ En José Vincenten:

Hé pelgrimsgangers,

Toch een hele onderneming zo'n tocht nietwaar? Als ik hoor dat het inpakken van de tent niet meevalt, zullen wij dat eerst ook eens oefenen. Jullie zullen inmiddels wel in Frankrijk zijn en hopenlijk is de temperatuur daar beter. Wij blijven jullie volgen.

Een Jakobsgroet uit Bavel
    Christ en José

• 18 Mei 2015 - 21:30

Casper En Henny:

Hey Kanjers, jullie schieten al aardig op. Loopt alles nog volgens schema, neem aan van wel, want de voorbereiding was perfect. Niet meer zo te koop lopen met dat natte geld, want de dieven slapen niet.....
    Ik geloof dat ik vanmorgen op de radio hoorde dat het in het binnenland en zuiden van Spanje rond de 45 graden zou worden.(daar zijn jullie nog niet helemaal )
    Dat is natuurlijk ook niet alles. Maar regen is helemaal niets.
    Maar zoals het spreekwoord luidt: Na regen komt...............
    Harrie en Gerard zet hem op, en nog een mooie tijd.
    Tot schrijfs,
    Henny / Cas en Beau.

• 18 Mei 2015 - 23:02

Rinie Schunselaar-Henning:

Helemaal vergeten jullie, en vooral Harrie (want die ken ik) uit te zwaaien. Sorry. Ik kan jullie nu volgen en dat zal ik dan ook doen. Leve de moderne communicatie middelen.
    Een goede reis verder. En wees ook een beetje voorzichtig. Want een berg op is 1; maar de berg af is nog een heel ander kunstje.
    Rinie

• 19 Mei 2015 - 07:31

Francis En Elien:

Ook wij volgen jullie, heel veel succes met deze zware tocht!
    Groeten uit Vilsteren

• 22 Mei 2015 - 18:42

Rick Stulp:

He die Harrie, GEFELICITEERD met je vrouwtje.
    Top wat je aan het doen bent.
    Vandaag een rustdag dus vroeg onder de wol, maar neem wel een paar (doe ik ook) op de verjaardag van Geesje PROOST!!!!!!!!!

• 24 Mei 2015 - 21:57

Jos Legebeke.:

Hallo harrie en gerard,ook in ommen worden jullie gevolgd veel fietsplezier en geniet er van.