Camino - Frankrijk - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Harrie Hendriks - WaarBenJij.nu Camino - Frankrijk - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Harrie Hendriks - WaarBenJij.nu

Camino - Frankrijk

Door: Hugo Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Harrie

17 Mei 2015 | Frankrijk, Noyon

Mijn excuses voor de lange stilte. Ik heb afgelopen week problemen gehad met het inloggen op de site en kon hierdoor niks posten. Na contact met de beheerders is dit opgelost en we pikken het nu weer op vanaf hemelvaartsdag. Hieronder dus een kleine inhaalslag.

Donderdag 14 mei: Tournai (BE) - Honnecourt (FR)

Vandaag zijn beide heren onder afwisseld zonning and nat weer, Frankrijk binnen gereden. 's avonds koelde het flink af naar 5 graden maar dat mocht the pret niet drukken want ze konden samen met de buren op de camping een paar biertjes drinken en bbqen. Naar eigen mening spreken ze al vloeiend Frans.

Vrijdag 15 mei: Honnecourt, Rustdag

Vandaag geen fietsdag, het was slecht weer en tijd voor een rustdag. Alle electronische aparaten moeten weer opgeladen worden en kleren gewassen en drogen. Al met al nog genoeg werk te doen tijdens deze rustdag.

Tijdens het inpakken vond pa (harrie) nog een klein flesje Jagermeister die wij tussen de kleren verstopt hadden. Deze kon hij gelijk 's avonds opdrinken want het koelde wederom flink af. Volgens mij nog niet eerder vermeld, maar wegens de kou heeft Harrie toch nog wat inkopen moeten doen en een dik vest voor 's avonds aangeschaft.

Zaterdag 16 mei: Honnecourt - Noyon

Tent, slaapzak en slaapkleding waren afgelopen nacht niet genoeg om Harrie warm te houden en hij verteld dat hij zo ongeveer al zijn kleren aan heeft gehad om het warm te houden.

Daglicht bracht helaas geen verlossing want het zou de hele dag blijven regenen. Toch maar door bikkelen en aan het eind van de middag aangekomen in Noyons. Door een hardloper naar de lokale supermarkt geleid, hij had een goede conditie want Harrie verteld dat het ruim 7 kilometer was.

Zondag 17 mei: Noyon - ?

De spreuk: "Na regen komt zonneschijn" was hier heel toepasselijk want in tegenstelling to gister was het vandaag prachtig zonnig weer en "de kilometers rolden onder de wielen weg" aldus Harrie "een machtig mooie dag".

Na 106km en hier en daar al wat serieus klimwerk waaronder een paar hellingen van 10%, kwamen Harrie en Gerard laat op de dag aan bij de camping, waar ze echter voor een dichte poort stonden. Na raadpleging van hun gids kwamen ze er achter dat er ecther geen andere camping in de buurt te vindend was..

..gelukkig werden ze gered door een barmhartige samaritaan in de vorm van een langsreidende fransman die toevallig de eigenaar van de camping kende en via telefonisch contact konden Harrie en Gerard de camping toch nog op.

• 28 Mei 2015 - 01:21

Jan En Ria Van Steenbruggen:

Hallo Harrie en Gerard
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen jullie maken zo wat mee
    Wij hopen dat het snel wat warmer wordt zo dat de dikke kleding kan worden op geborgen
    Hoe gaat het met het verzamelen van de stempels??
    Wij willen wel graag een vol boekje met inleg vel bewonderen als jullie terug zijn
    Geniet onderweg van de mooie dingen die jullie tegen komen
    en voor de rest heel veel succes
    Groetjes uit Baalder
    Jan en Ria