Tours, Portiers & de veerpont - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Harrie Hendriks - WaarBenJij.nu Tours, Portiers & de veerpont - Reisverslag uit Soulac-sur-Mer, Frankrijk van Harrie Hendriks - WaarBenJij.nu

Tours, Portiers & de veerpont

Door: Hugo Hendriks

Blijf op de hoogte en volg Harrie

25 Mei 2015 | Frankrijk, Soulac-sur-Mer

Woensdag 20 mei: Chatres - in de richting van Tours

Vandaag een fantastische route gefiets en voor het eerst sinds tijden de wind in de zij in plaats van voren. Na 75km fietsen komen ze om half 4 aan op een afgelegen camping. Het koelt buiten flink af en helaas is er op deze camping geen plek waar ze binnen kunnen zitten. Dus maar vroeg onder de wol.

Donderdag 21 mei: Tours

Vandaag 122km weggetrapt en aangekomen in de grote stad Tours. Het was een heerlijke dag, het fietsen ging lekker en met de wind bijna in de rug. Met een 22 graden was het heerlijk vertoeven, aldus Harrie. Ook hebben ze vandaag een mijlpaal bereikt. De eerste 1000km hebben ze achter de rug!

Vrijdag 22 mei: Rustdag

Vandaag een welverdiende vrije dag, nouja vrij.. Het is tijd dat de fietsen een beurt krijgen. De tandwielen en ketting worden geolied, de remmen na gekeken en het frame gepoetst. De fietsen zien er weer uit als nieuw. Nouja, beina dan. Even contact met het thuisfront om vrouw en zoon te feliciteren met hun verjaardag en wat bij te babbelen.

Zaterdag 23 Mei: Tours - 10 km voor Portiers

Vandaag weer een flink eind gefietst. Op de camping aangekomen loopt Gerard een kennis tegen het lijf. Wij nederlanders komen toch ook overal. Overnacht op een veldje met 6 eenpersoons tentjes die allemaal op weg zijn naar Santiago de Compostela. Je kunt je voorstellen dat ze een leuke avond hebben gehad.

Zondag 24 mei: Portiers - Royan

Vandaag geen gesleep met de tentjes, want beide heren slapen vandaag in een bed & breakfast. Heerlijk op een echt matras slapen. Wel even wat extra inkopen doen vandaag, want met Pinksteren zitten all winkels dicht.

Maandag 25 mei: Royan - Soulac-sur-mer

Vandaag met de veerboot van Royan naar Soulac-sur-mer. En dan nog een korte toch naar de camping aan de Atlantische oceaan maar in totaal toch zo'n 120km afgelegd vandaag. Hier en daar fikse klimmetjes van 12%, maar hoe fors deze ook zijn, over een paar dagen zullen de Pyreneeën in zicht komen en dan word het pas echt afzien.

• 26 Mei 2015 - 23:30

Familie Kampman:

Hè kanjers, jullie gaan goed zo te zien. Jullie zijn met de veerboot gegaan die wij met een vakantie ook hebben genomen super mooi daar. We hopen dat jullie een beetje mooi weer krijgen en wind mee. Heel veel succes verder.
    Gr. Fam. Kampman

• 27 Mei 2015 - 14:52

Frans En Ria:

Jullie gaan goed!!!!! Bijzonder knap. Houd vol samen. Jullie hebben nog moeilijke etappes voor de boeg, maar met jullie doorzettingsvermogen gaat dat vast lukken. Kijk goed om je heen en blijf vooral genieten.
    Groeten uit Vilsteren

• 29 Mei 2015 - 00:31

Jan En Ria:

Hallo Harrie en Gerard
    Jullie zijn al een mooi eind op weg ga zo door
    Wij volgen jullie wel op de computer leuk om jullie belevenissen te lezen.
    Geniet van alles wat jullie beleven en geniet
    Groetjes en tot het volgende verslag
    Jan en Ria

• 29 Mei 2015 - 09:25

Adèle Kok:

Het is leuk om jullie zo te volgen! Zo te lezen gaat het goed, maar de zware etappes moeten nog komen.
    Harrie ken ik niet, maar als je op Gerard lijkt dan komen jullie daar ook wel goed doorheen. Ik wens jullie in ieder geval veel succes en geluk op weg naar Santiago de Compostella.

• 30 Mei 2015 - 17:36

Hans José:

Hé buurman hoe gaat het goed bezig veel sterkte met je fiets tocht. Wij zitten lekker in de zon achter het huis en natuurlijk een flesje bier. Het ga je goed grt uut het mooie vilsteren

• 31 Mei 2015 - 11:29

Henri En Dania :

Hè die buurman.
    Wat ontzettend gaaf om jullie verhalen te lezen, wat een avontuur!
    Wij blijven jullie volgen, als jullie blijven genieten!

Groetjes van ons.

• 31 Mei 2015 - 20:04

Antoon H:

He oud collega en. zijn broer Gerard .het gaat ons ziens mooi . vol houden ,nu bergje op. genieten . ? ik neem mijn petje af

• 02 Juni 2015 - 18:28

Marthijn En Theadelinde:

Hey buurman, leuk om je zo te kunnen volgen en wat een gave tocht maken jullie! Heel veel succes en vooral plezier toegewenst!

Marthijn & Theadelinde